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성서가 부수적으로 식물이나 동물이나 자연 현상에 관해 말할 경우는 어떠합니까? *마을버스광고-시내버스광고-버스정류장광고.버스음성광고.지하철

100BW ECO 2018. 10. 1. 08:30




한편, 성서가 사람들의 생활에서 일어나는 일상적인 일들에 관해 언급하거나 또한 부수적으로 식물이나 동물이나 자연 현상에 관해 말할 경우는 어떠합니까? 흥미롭게도, 그러한 점을 언급하는 경우 문맥을 참작해 보면 잘 알려진 과학적 사실들과 성서가 모순된다는 것을 증명해 주는 예는 전혀 없습니다.
예를 들어, 성서는 종종 시적인 언어를 사용하여 몇 천 년 전에 산 사람들의 인식을 반영해 줍니다. 욥기에서 하느님께서 “부은[“주조한”] 거울 같은 견고한” 하늘을 두드리거나 펴서 만드셨다고 한 경우, 하늘을 적절하게도 밝게 반사하는 금속 거울로 묘사한 것입니다. 그 예를 문자적으로 받아들일 필요가 없는 것은, “주초”나 “모퉁이 돌”을 가진 땅에 대한 예를 문자적으로 받아들이지 않는 것과 마찬가지입니다.—
이 점은 중요합니다. 많은 주석가들이 그러한 예들을 액면 그대로 받아들여 왔기 때문입니다.  그들은 성서에서 다음과 같은 점을 가르친다고 결론지었는데, 이 인용문은 「앵커 바이블 사전」(The Anchor Bible Dictionary)에서 발췌한 것입니다.
“인간이 거주하고 있는 지구는 무한히 넓은 바다에 떠 있는 둥글고 단단한 물체로, 어쩌면 원반일지도 모른다. 이 아래쪽 수역(水域)과 유사한 또 하나의 수역이 있는데, 이것 역시 무한하지만 하늘에 있으며, 하늘 저수지에 뚫린 구멍들과 수로들을 통해 물이 비의 형태로 하늘에서 내려온다. 달과 해와 다른 발광체들은 지구 위에 활처럼 구부러져 있는 구조물에 박혀 있다. 그 구조물이 제사장의 기록에 나오는 잘 알려진 ‘궁창’(라키아)이다.”
분명히 이러한 설명은 현대 과학과 일치하지 않습니다. 그러면 이것은 하늘에 관한 성서의 가르침을 공정하게 검토한 후에 내린 결론입니까? 결코 그렇지 않습니다. 「국제 표준 성서 백과 사전」(The International Standard Bible Encyclopaedia)에 따르면, 히브리인이 믿고 있던 우주에 관한 그러한 묘사는 “구약에 실제로 언급된 내용에 근거를 둔 것이 아니라 실은 암흑 시대에 유럽에 널리 퍼져 있던 개념에 근거를 둔 것”입니다. 그 중세의 개념은 어디에서 나온 것입니까? 데이비드 C. 린드버그가 「서구 과학의 초기」(The Beginnings of Western Science)에서 설명하는 바와 같이, 그 개념은 주로 고대 그리스의 철학자인 아리스토텔레스의 우주론에 근거한 것인데, 그의 저술물은 중세의 여러 학문의 기초가 되었습니다.

On the other hand, what of those instances where the Bible discusses ordinary events in people’s lives or speaks in passing of plants, animals, or natural phenomena? Interestingly, there is no proved example of the Bible contradicting known scientific facts in such cases when the context of the remarks is taken into account.
For instance, the Bible often uses poetic language that reflects the perceptions of people living thousands of years ago. When the book of Job speaks of Jehovah beating or forging the skies “hard like a molten mirror,” it well describes the skies as a metal mirror that gives off a bright reflection.  There is no need to take the illustration literally, any more than you would the illustration of the earth having “socket pedestals” or a “cornerstone.”—
This is important because numerous commentators have taken such illustrations at face value.  They have concluded that the Bible teaches something like the following, quoted from The Anchor Bible Dictionary.
“The earth on which humanity dwells is seen as a round, solid object, perhaps a disk, floating upon a limitless expanse of water. Paralleling this lower body of water is a second, similarly limitless, above, from which water descends in the form of rain through holes and channels piercing the heavenly reservoir. The moon, sun, and other luminaries are fixed in a curved structure which arches over the earth. This structure is the familiar ‘firmament’ (rāqîa`) of the priestly account.”
Clearly, this picture disagrees with modern science. But is this a fair assessment of the Bible’s teaching regarding the heavens? Not at all. The International Standard Bible Encyclopaedia states that such descriptions of the Hebrew universe are “in reality based more upon the ideas prevalent in Europe during the Dark Ages than upon any actual statements in the O[ld] T[estament].” Where did those medieval ideas come from? As David C. Lindberg explains in The Beginnings of Western Science, they were largely based on the cosmology of the ancient Greek philosopher Aristotle, whose works were the basis of much medieval learning.
  
성서가 부수적으로 식물이나 동물이나 자연 현상에 관해 말할 경우는 어떠합니까?
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