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우리일상 지구촌소개

인종 격리 정책을 가리키는 아프리칸스어 “아파르트헤이트”는 문자적으로 “분리”를 의미하며, 1948년 선거 중에 국민당에서 처음 사용하였다 *마

100BW ECO 2018. 10. 4. 06:37




인종 격리 정책을 가리키는 아프리칸스어 “아파르트헤이트”는 문자적으로 “분리”를 의미하며, 1948년 선거 중에 국민당에서 처음 사용하였다. 국민당은 그해의 선거에서 승리하였고, 네덜란드 개혁 교회의 든든한 지지에 힘입어 남아프리카 공화국의 다양한 인종 집단들을 서로 엄격히 격리하는 제도가 정부의 공식 정책으로 채택되었다. 백인 우월주의를 확립하기 위해 추진된 이 정책이 채택됨에 따라 거주, 고용, 교육, 공공시설의 사용, 정치 등 생활의 기본적인 면들을 규제하는 법률이 제정되었다.
  주요 인종 집단은 백인, 반투족(아프리카 흑인), 유색인(혼혈인), 아시아인(인도인)으로 분류되었다. 인종 격리 정책 지지자들은 인종별로 ‘홈랜드’라고 하는 구역을 지정하여 그곳에서 살면서 고유의 문화와 전통에 맞게 발전해 나갈 수 있도록 해야 한다고 주장하였다. 하지만 이러한 생각이 일부 사람들에게 이론적으로 가능해 보였을지 몰라도, 실제로는 성공하지 못하였다. 총과 최루 가스와 으르렁거리는 개의 위협을 받으며 많은 흑인들은 얼마 안 되는 소유물만 가지고 집에서 쫓겨 나와 다른 지역으로 강제 이주를 당했다. 은행이나 우체국 같은 대부분의 공공시설에는 백인과 그 외의 사람들을 위한 공간이 구분되어 있었다. 식당이나 극장은 백인들만 이용할 수 있었다.
  하지만 백인들은 여전히 사업이나 집안일에 값싼 흑인 노동력을 이용하고 싶어 했다. 그 결과 많은 가족들이 서로 떨어져 지내게 되었다. 예를 들어 흑인 남자들은 허가를 받아서 도시에 나가 탄광이나 공장에서 일하면서 남자 합숙소에 수용되었지만, 아내들은 홈랜드에 머물러 있어야 했다. 그로 인해 가정생활에 문제가 생겼고 부도덕한 일이 많이 벌어졌다. 백인의 집에서 일한 흑인들은 보통 고용주의 소유지에 있는 숙소에 머물렀다. 가족들은 백인 거주 지역에서 살 수 없었기 때문에, 부모들은 한참 동안 가족들을 만날 수 없었다. 흑인들은 언제나 신분증을 가지고 다녀야 했다.
인종 격리 정책은 교육, 결혼, 고용, 재산권 등 생활의 많은 부분에 영향을 주었다.
1970년대 중반부터 정부는 여러 차례 개혁을 단행하였고 인종 정책을 완화하였다. 1990년 2월 2일에 당시의 대통령 F. W. 데클레르크는 흑인 정당의 인가, 넬슨 만델라의 석방 등 인종 격리 정책의 철폐를 위한 조처를 발표하였다. 1994년에 민주적인 선거에 의해 다수 흑인 정권이 들어서면서 인종 격리 정책은 공식적으로 폐지되었다.
The word “apartheid” literally means “separateness” and was first used by the National Party during the political elections of 1948. That party won the election that year, and strict separation of the various racial groups in South Africa became official government policy with the firm backing of the Dutch Reformed Church. This policy, driven by the determination to ensure white supremacy, led to laws that regulated key facets of life—residence, employment, education, public amenities, and politics.
  The major racial groups were classified as follows: white, Bantu (black Africans), colored (those of mixed race), and Asian (Indians). Apartheid proponents declared that the races should have their own designated areas, called homelands, where they could live and develop in harmony with their culture and customs. What may have looked viable to some in theory did not work in practice. Intimidated by guns, tear gas, and snarling dogs, many blacks with their meager possessions were driven from their homes and relocated to other areas. Most public facilities, such as banks and post offices, had separate sections for whites and nonwhites. Restaurants and cinemas were reserved for whites.
  Whites still depended on cheap black labor, both for business and domestic purposes. This led to the division of families. For example, black men were allowed to go to the cities to work in mines or factories and were accommodated in men’s hostels while their wives had to stay in the homelands. This disrupted family life and led to much immorality. Black servants working in white homes usually stayed in a room on the employer’s property. Their families could not live in white suburbs, so parents did not see their families for extended periods. Blacks had to carry identity passbooks at all times.
  Apartheid cast its shadow over many areas of life, including education, marriage, employment, and property ownership.
Beginning in the mid-1970’s, the government made a number of reforms, rendering their racial policies less restrictive. on February 2, 1990, then President F. W. de Klerk announced measures to dismantle apartheid, such as the official recognition of black political organizations and the release of Nelson Mandela from prison. With the democratic election of a black majority government in 1994, apartheid officially ended.

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