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우리일상 생각과자극

영화는 하나의 특정한 발명으로 생긴 것이라기보다는 국제적인 연구와 실험의 산물 : 100BW 애드빈스*마을버스광고.시내버스광고.버스쉘터*정류장광고.버스음성*지하철음성광고.지하철역사광..

100BW ECO 2023. 8. 27. 06:37

영화는 하나의 특정한 발명으로 생긴 것이라기보다는 약 75년간의 국제적인 연구와 실험의 산물이었습니다. 1832년에 벨기에의 요세프 플라토가 고안해 낸 페나키스토스코프는, 일련의 그림들을 사용하여 움직이는 상(像)으로 재구성하는 데 성공하였습니다. 1839년에 프랑스에서는, 조제프 니에프스와 루이 다게르 덕분에 실물을 상으로 바꾸는 사진 현상이 가능하게 되었습니다. 프랑스 사람 에밀 레노는 이러한 착상을 한층 더 발전시켜, 1892년에서 1900년 사이에 움직이는 상을 보여 주는 슬라이드를 영사하여 수십만 명에게 보여 주었습니다.

영화 기술상 중요한 획기적인 발전은 불과 100여 년 전에 있었습니다. 1890년에 미국의 유명한 발명가 토머스 에디슨과 그의 영국인 조수 윌리엄 딕슨은 작은 업라이트 피아노만한 크기와 무게의 카메라를 고안해 냈고, 그 이듬해에 에디슨은 키네토스코프라고 하는, 한 사람씩 들여다 보는 영사기에 대한 특허를 신청하였습니다. 뉴저지 주 웨스트오렌지에 있는 세계 최초의 영화 촬영소인 블랙 마리아에서, 구멍이 난 35밀리미터짜리 셀룰로이드 필름에 영화들을 촬영하였습니다. 이 영화들은 주로 여러 가지 보드빌 연예 쇼, 서커스, 서부 개척 시대의 활약상 그리고 뉴욕에서 성공한 연극 장면들을 보여 주었습니다. 최초의 키네토스코프 영사실이 1894년에 뉴욕에 개설되었고, 같은 해에 몇 대의 기기가 유럽으로 수출되었습니다.

에디슨은 처음에는 영사 기술에 대해 관심이 없었지만, 경쟁을 막기 위하여 영사기를 만들지 않을 수 없었습니다. 1896년 4월에는 그가 만든 바이타스코프가 뉴욕에서 선을 보였습니다. 그 후 그가 시작한 특허 전쟁의 결과, 영화 산업을 완전히 독점하기 위한 트러스트 즉 일종의 기업의 독점 형태가 결성되었습니다.

프랑스 리용의 실업가들인 오귀스트 뤼미에르와 루이 뤼미에르는 에디슨의 키네토스코프에서 영감을 얻어 촬영과 영사를 모두 할 수 있는, 수동식 크랭크가 장착된 카메라를 발명하게 되었습니다. 그들이 만든 시네마토그라프(그리스어로, “활동”을 의미하는 키네마와 “묘사하다”를 의미하는 그라페인에서 유래)는 1895년 2월에 특허를 얻었고, 12월 28일에는 파리의 카퓌신가(街) 14번지에 있는 그랑 카페에서 “영화가 세상에 공식적으로 첫선을 보였”습니다. 이튿날, 2000명이나 되는 파리 사람들이 이 경이로운 최신 과학 기술을 구경하기 위해 그랑 카페로 몰려들었습니다.

뤼미에르 형제는 곧 영화관을 개설하였고, 촬영 기사들을 세계 전역으로 파견하였습니다. 뤼미에르 형제는 몇 년 내에 세계적으로 유명한 장소나, 러시아 황제 니콜라이 2세의 대관식과 같은 사건들에 관한 영화를 1500편 정도 제작하였습니다.

CINEMA was less the product of a specific invention than the culmination of some 75 years of international research and experimentation. In 1832 the phenakistoscope, invented by Belgian Joseph Plateau, successfully reconstituted movement from a series of drawings. In France, thanks to Joseph Niepce and Louis Daguerre, a photographic process to convert reality into imagery became possible by 1839. Frenchman Emile Reynaud developed this idea further, projecting animated transparencies that were seen by hundreds of thousands of people between 1892 and 1900.

The significant breakthrough of movies came just over 100 years ago. In 1890, Thomas Edison, the famous American inventor, and his English assistant, William Dickson, designed a camera the size and weight of a small upright piano, and the following year Edison applied for a patent on a one-man viewer called the kinetoscope. The films, recorded on 35-millimeter strips of perforated celluloid, were shot in the world’s first film studio, the Black Maria, in West Orange, New Jersey. These films featured various vaudeville, circus, and wild-West acts as well as scenes from successful New York plays. The first kinetoscope parlor was opened in New York in 1894, and that same year several machines were exported to Europe.

Although not initially interested in projection, Edison was forced to manufacture a projector to stave off competition. It was in April 1896 that his vitascope had its debut in New York. The patent war that he subsequently initiated resulted in the creation of a trust to gain a complete monopoly on the industry.

It was a copy of Edison’s kinetoscope that inspired Auguste and Louis Lumière, industrialists in Lyons, France, to invent a hand-cranked camera that could both photograph and project films. Their cinématographe (from the Greek kinema, meaning “motion,” and graphein, meaning “to depict”) was patented February 1895, and on December 28 “cinema’s official world première took place,” at the Grand Café, 14 Boulevard des Capucines, Paris. The following day, 2,000 Parisians flocked to the Grand Café to see this latest wonder of science.

Soon the Lumière brothers were opening cinemas and sending cameramen throughout the world. Within a few years, they made some 1,500 films of world-famous sites or events, such as the coronation of Czar Nicholas II of Russia.

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