오늘날 베닌시티는 나이지리아의 다른 여러 도시와 매우 흡사하게 북적거리는 도시입니다. 하지만 이전 영광의 자취가 남아 있습니다. 궁전이 개축되었으며 현재의 오바가 그 곳에 거하고 있습니다. 우리는 고대 도시를 에워싼 깊은 해자가 있었다는 증거를 볼 수 있으며, 주의 깊이 귀를 기울인다면, 끌로 나무를 파내는 나지막한 소리를 들을 수도 있습니다.
존슨이라는 사람은 베닌시티에서 20년 동안 목각품을 만들어 왔습니다. 지난 여러 세기 동안, 나무나 청동으로 만든 두상들은 죽은 사람들에 관한 기억을 보존하였는데, 두상들이 조상 숭배 제단의 장식물로 사용되었기 때문입니다. 하지만 존슨이 조각하는 두상은 이전에 종교적인 목적으로 사용되던 것과는 전혀 다릅니다. 그의 작품은 전적으로 장식용입니다.
존슨은 작업할 때 흑단을 사용하는데, 이 나무는 단단하면서도 잘 깎이므로 조각하기에 이상적입니다. 그는 주로 그 나무의 심재(心材) 즉 나무의 속 부분을 사용합니다. 나이지리아 흑단의 심재는 흔히 짙은 흑색이지만, 일부 나무들의 심재는 줄무늬가 있거나, 회색에서 흑색에 이르는 색상을 띠기도 합니다. 존슨은 조각할 때 변재 즉 나무의 겉부분을 일부 사용하기도 하는데, 이렇게 하면 호감을 주는 적색이 더해져서 흑색을 보충해 줍니다. 적색과 흑색 흑단은 연마하면 모두 아름다운 광택을 냅니다.
흑단은 나이지리아에 풍부합니다. 흑단나무를 베어 넘어뜨리고 나서 대개 숲 속에 이삼 개월 동안 방치해 두어 건조시킵니다. 흑단 통나무가 작업장에 도착한 뒤에도, 존슨은 그 나무를 사용하기 앞서 몇 개월간 더 건조시킵니다. 이것은 꼭 필요한 과정인데, 건조되지 않은 나무는 변형되고 균열이 생기기 때문입니다.
조각할 준비가 되면, 존슨은 손에 톱을 쥐고 약 40센티미터 길이로 나무를 토막 냅니다. 또다시 일 주일을 기다려서 토막에 균열이 생기는지를 확인한 뒤, 존슨은 분필로 나무에 표시를 하여 자기가 조각하고 싶은 두상의 윤곽을 그린 다음 작업을 시작합니다.
먼저 존슨은 날이 평평한 끌을 사용하고, 다음에 둥근 끌을, 그 다음에는 더 예리한 끌을 사용합니다. 그 후에 그는 줄을 사용하여 다듬질을 합니다. 그리고 나서 조각칼로 세세히 새깁니다. 존슨은 작업할 때 나무에만 온전히 정신을 집중합니다. 부주의하면, 조각품에 나타난 웃는 표정이 이상하게 보일 수도 있고, 시선 방향이 틀릴 수도 있습니다.
조각을 하고 나면, 존슨의 견습공들은 점점 더 고운 사포를 사용해 가면서 단계적으로 조각품을 연마합니다. 마침내 그들은 가구나 구두 광택제를 바르고 구둣솔로 닦아서 광택이 나게 합니다. 사진에서 볼 수 있는 것과 같은 목제 두상을 조각하는 데는 이틀이 걸립니다. 그것을 사포질하고 광택을 내는 데 또다시 사흘이 걸립니다.
조각이 완성되면, 존슨은 균열이 생기는지를 확인하기 위해 조각품을 이삼 개월 동안 따로 놓아둡니다. 조각이 시작되기 전에 목재가 철저히 건조되었다면, 균열은 전혀 생기지 않을 것입니다. 대개는 그렇습니다. 만일 균열이 생기면, 그 조각품을 작업장으로 돌려보내서 갈라진 부분을 메우고, 사포질하고, 다시 광택을 내게 합니다.
Today Benin City is a bustling town much like many others in Nigeria. Yet, traces of its former glory remain. The palace has been rebuilt, and the present oba resides there. You can see evidence of the deep moat that surrounded the ancient city; and if you listen carefully, you can hear the gentle tick tick tick of chisel on wood.
A man named Johnson has been carving wooden sculptures in Benin City for 20 years. In centuries past, wooden and brass heads preserved the memory of those who died; they adorned the altars of ancestral worship. But the heads that Johnson carves do not resemble those formerly used for religious purposes. His are for decoration only.
Johnson works in ebony, a hard, brittle wood ideal for carving. He uses mostly the heartwood, or inner wood, of the tree. Nigerian ebony heartwood is often jet black, though some trees produce heartwood that is streaked or is gray to black in color. He includes some sapwood, or outer wood, in the carving; this adds a pleasing red color, which complements the black. Both red and black ebonies polish to a beautiful luster.
Ebony is plentiful in Nigeria. When an ebony tree is felled, it is often left in the bush for a few months to season. Even after the ebony log arrives in his workshop, Johnson allows the wood to dry out several months longer before he uses it. This is essential, since wood that is not dry can change shape and crack.
When he is ready to carve, Johnson uses a handsaw to cut a piece about 15 inches long. After waiting another week to make sure that the piece does not crack, Johnson marks the wood with chalk to outline the head he wants to carve, and then he sets to work.
First he uses a flat chisel, then a curved chisel, and then a finer chisel. After that, he files with a rasp. The carver’s knife is then used to etch in detail. As Johnson works, he concentrates intensely on the wood. Carelessness can result in a sculpture with a strange-looking smile or an eye looking in the wrong direction.
After the carving is done, Johnson’s apprentices sand the piece with progressively finer grades of sandpaper. Finally, they apply furniture polish or shoe polish and buff it with a shoe brush to make it shine. It takes two days to carve a wooden head like the one in the pictures. It takes another three days to sand and polish it.
When the carving is finished, Johnson puts it aside for a couple of months to make sure that no cracks appear. If the wood was thoroughly dry before the carving began, there will be no cracking. That is usually the case. If a crack does occur, the carving goes back to the workshop for filling, sanding, and repolishing.
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바이럴이라는 용어는 VIRUS 의 형용사로서 '감염시키는', '전이되는' 등으로 풀이 할 수 있습니다.
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모바일 통합검색은 PC와는 다르게 블로그, 카페, 지식인, 웹문서가 동시에 노출되는 것이 특징입니다.
여기에 스마트폰 보급, 생활패턴 변화 등 검색패턴이 PC에서 휴대폰으로 변화되어 어디서나 검색할 수 있는 환경이 갖추어져 PC보다 월등히 높은 검색량을 보이고 있습니다. 현 시점에서 온라인광고의 가장 기본적인 광고영역이라고 볼 수 있습니다.
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